Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /var/www/html/blogg/include/common.php on line 149

Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" in /var/www/html/blogg/include/common.php on line 149

Warning: Undefined array key "module_gallery_main_page" in /var/www/html/blogg/modules/gallery/init.php on line 6
root@circe.se

Svar från WebTech Nord


Warning: Undefined array key "votes" in /var/www/html/blogg/index.php on line 63

Fick svar från WebTech Nord idag angående de bandbredsproblem jag har haft på sistone. Det tog sin tid kan jag säga.

Svaret i sin helhet:

Hej Marcus!

Ber verkligen om ursäkt för att det dröjt så pass länge med svaret. Här kommer en förklaring till varför det kan upplevas "segt" med vissa fildelningsprotokoll för tillfället...

Det är inget problem med själva nätet eller någon konfiguration.


Vi på WebTech Nord har stort tryck på oss från stora internationella film/musik -bolag att ta hårdare tag mot olaglig fildelning. Vi får in mycket mail om pågående ABUSE hos våra kunder i stadsnäten. Ett antal av våra kunder pekas ut som användare/spridare av upphovsrättskyddat material. Budskapet från bolagen är att olaglig fildelning och brott mot upphovsrättskyddat material måste sluta annars står vi inför hotet att få stämningar mot våra kunder, samt WebTech Nord som företag.



P.g.a att WebTech Nord absolut INTE vill att någon av våra kunder eller att WebTech själva skall få stämningar på halsen inför vi nu shaping av vissa fildelningsprotokoll (Stämningar pågår i främst USA men sprider sig runt om i Europa. Det är mycket stora summor som ”vanliga” användare får böta).



WebTech jobbar hårt med att få bukt med problemen just nu, detta för att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service och support!

Det kan därför upplevas som "segt" att köra visa fildelningsprotokoll ytterligare ett tag framöver.

Mvh.
David Forsberg
WebTech Nord AB

Från: xxxxx.xxxxxxxx@gmail.com [mailto:xxxxx.xxxxxxxx@gmail.com]
Skickat: den 7 oktober 2005 10:24
Till: Kundsupport, WebTech Nord AB
Ämne: FELANMÄLAN

FELANMÄLAN:
Kundnummer: xxxxxx
Namn:
Beskrivning: Nu har nätet varit sönder i över en vecka, nu får ni allt skärpa er! Inte ett svar på felanmälningarna har jag fått heller. Vad är det för amatörer som driver detta nät egentligen? Antagligen några som inte kan skilja en router från en hubb och således inte kan confa något av dem. Fortfarande extremt låg hastighet vid användande av vissa protokoll.



Ja, vad kan man säga? De menar säkert väl. Men de stympar nätet enormt, vilket gör att flera av mina dagliga sysslor blir omöjliga. Detta hämmar helt klart teknikutvecklingen. Bittorrent som används mer och mer för att sprida lagligt material för att avlasta den ursprungliga servern görs omöjligt att använda. Helt idiotiskt. Det är ett bra protokoll som används mer och mer.

Det känns som att det är dags att byta internetoperatör nu, Telia känns som ett bra alternativ. Det jag stör mig mest på är att de inte informerar sina kunder om denna förändring alls. Inte ett knyst. Inte svarar de heller på de mail de får, detta svar fick jag efter nästan en veckans ständigt mailande. Synd att de gör så här, har gillat dem riktigt mycket hittils. Bra tjänst till ett vettigt pris. Men nu är det slut.

No comments.

  • 1